Da
€115 / notte help
Prezzo per ospiti, notti
VISITATA DA TRIPADVISOR

Villa

  • 2 camere da letto
  • 6 posti letto
  • 3 notte soggiorno min

Villa / 2 camere da letto / 2 bagno / 6 posti letto

Informazioni importanti

  • Spiaggia più vicina: 100 km
  • Adatto ai bambini
  • Automobile non necessaria
  • Aria condizionata
  • Animali non ammessi
  • Giardino privato

Descrizione del proprietario

Descrizione

Più Meno

Tecnologia Microsoft® Translator

Famiglie

  • Ottima per bambini di tutte le età
  • Animali non ammessi

Letti e bagni

  • Camera da letto 1: Letto matrimoniale
    Camera da letto 2: Letto matrimoniale
    Letti in altre camere: Letto singolo
  • 2 Bagni in camera

Servizi

  • Wi-Fi disponibile
  • Aria condizionata
  • Giardino in comune
  • Giardino privato
  • Balcone o terrazza
  • Accesso a Internet
  • Riscaldamento centralizzato
  • Fornelli
  • Frigorifero
  • Microonde
  • Tostapane
  • Bollitore
  • Lavatrice
  • Ferro da stiro
  • TV
  • Asciugacapelli
  • Lenzuola
  • Asciugamani
  • Servizio pulizia incluso

Più Meno

Accesso

  • Parcheggio
  • Parcheggio custodito
  • Non adatto a persone su sedia a rotelle

Interazione con l'ospite

Siamo pienamente disponibili con gli ospiti dalla prenotazione fino alla fine del loro soggiorno, se richiesto. Taxi, musei, prenotazione ristoranti e suggerimenti su meno posti turistici da visitare sono le cose più spesso richiesti dai nostri ospiti.

Modalità

Check-in: 14:00, Check-out: 10:00
In caso di domande sugli orari di check-in o check-out, contattare il proprietario/gestore.
Pagamento
Per questa casa vacanza è possibile effettuare il pagamento solo online tramite Holiday Lettings con carta di credito/debito o conto PayPal (mai tramite trasferimento di fondi o bonifico bancario).
Fumatori
Vietato fumare

Cancellazioni

Cambio di programma? Nessun problema. Potresti avere diritto a un rimborso parziale o completo, a seconda della data di cancellazione.

Prenotazione confermata

Rimborso del 100% dell'importo pagato per cancellazioni effettuate entro 24 ore dalla prenotazione. A condizione che il soggiorno sia previsto almeno 60 giorni dopo.

24 ore dopo la prenotazione

Rimborso del 50% dell'importo pagato (al netto delle spese di prenotazione) per cancellazioni effettuate almeno 4 settimane prima del check-in.

4 settimane prima

Nessun rimborso per cancellazioni effettuate meno di 4 settimane prima del check-in.

Data di check-in

* Le spese di prenotazione sono indicate nella modalità di cancellazione, nella pagina di pagamento. Tali spese ci aiutano a gestire la nostra piattaforma sicura e ci consentono di offrire l'assistenza ai clienti 24 ore su 24, 7 giorni su 7

Informazioni sul proprietario

Laura M.
Tempo di risposta medio:
3 ore 39 minuti
Tasso di risposta:
100%
Calendario aggiornato:
17 dic 2018
Anni di presenza dell'annuncio::
6
Residenza:
Italia
Punteggio complessivo:

Lingue parlate: Inglese, Italiano

Mappa

Mappa e indicazioni stradali

Mappa

Recensioni degli ospiti

Eccellente – in base a 35 recensioni Eccellente
35 recensioni

Eccellente
29
Molto buona
6
Media
0
Pessimo
0
Terribile
0

“Fabulous, relaxing retreat!”

Reviewed 28 Aug 2015

I chose this location because of previous reviews about the retreat and about the owner, Laura. Those reviews turned out to be correct. The apartments were fabulous but what put this place over the top was Laura. She was kind and caring and did everything to make our stay more than enjoyable! We came as family and friends for my daughter's wedding. She was marrying a man from Florence whose family lived in Florence. We rented one apartment for 2 weeks for my husband and myself and another for one week for friends coming in for the wedding. The temperatures were hovering close to 100 degrees for the entire two weeks. My daughter and future husband were planning to stay with his parents prior to the wedding, but their place did not have air conditioning. Laura opened up her the second apartment to them for the full two weeks so that they could relax and enjoy the wedding preparations. We could not thank her enough for her kindness and caring. If you want to stay in a place that gives you a feel for true Tuscan living in the city, this is the place, it is beautiful. As other reviewers have said it is outside the city center so it is a bit of a walk or bus ride in but it is a very relaxing respite from the hustle and bustle of the city. When we return to Florence we will be sure to stay with Laura!

“Right place, wrong weather”

Reviewed 5 Jun 2015

I booked this villa on location (we prefer to stay on the outskirts of major cities, rather than in them), and the reviews on Tripadvisor. Both units were available for rent, and originally I booked the downstairs apartment with separate bedroom. Upon arrival, Laura, the lovely and gracious Laura, showed us both the upstairs accommodation and the apartment. We decided on the apartment due to the open feel, the rustic look and the balcony, where we dreamed of spending lazy breakfasts in the warmth of a Tuscan sun. Unfortunately, the weather took a turn, and no sooner did we arrive, did the heavens open up and the rain graced us from thereon in for the better part of our stay. The temps were moderate, but it's the darkness of the sky, that didn't do Laura's place justice. Being a converted hayloft, it was already dark by nature and the lighting available was poor. It's a minor gripe, and I'm sure had we been there when the sun was shining this wouldn't have been an issue. But more on the villa. Upon arrival Laura had provided us with milk, coffee, cereal, bread, condiments and wine along with a big bowl of fruit. What a wonderful gesture on her part. I can't tell you how often we've had to spend our first day looking for a grocery store so we could prepare breakfast the following morning. The bed is a small double with rather stiff pillows. The kitchen is sufficient for preparing breakfast, but I wouldn't want to cook dinner in there. We had no problems using the induction plate, but the manner to brew your coffee on the plate was somewhat fussy. (but being coffee lovers,we managed and had excellent espresso every day.) The bathroom and shower were fine. Being tall, the mirror placement is a little odd, but that was soon fixed by sitting on the stool provided. The balcony is wonderful, and we would have enjoyed it so much more had the weather been better. Some have mentioned that the advantage the apartment has over the loft is the private entry. To be honest, the entry to the loft felt private and it gave us ample opportunity to take in the front hall with it's multitude of framed pictures an ambiance. The location is about a 25 minute walk (downhill) to Florence. It's a lovely walk and the walk back (uphill of course), was actually appreciated after the pasta and gelato. One piece of advice--if you rent a car, rent as small a car as possible. Laura does provide parking, but it's awkward to get through the gate, and I'm guessing with a bigger car, it'd be nearly impossible. You can also park on the street, but again, a small car is a necessity. The location is perfect. It provided easy access to Florence, making a car unnecessary. (believe me, you won't want to drive in Florence!) We needed a car, because we spent most of our time in other towns and villages of Tuscany. The location also lent itself perfectly for getting quickly on the highways without having to make your way through the centre. Florence is nice, and if you're an art enthusiast, you'll be plenty pleased. But for us, the real pleasure and beauty of Tuscany came when we left the city for smaller, quaint and stunning villages dotted all about. Laura's villa is quirky and we like that. Having given up the sterile perfection of hotel suites long ago, and renting apartments in the heart of where we travel, amongst those that live there, has changed our experiences for the better. No longer mere travellers, we feel more like temporary residents. What more could you ask for?

“Perfect Stay”

Reviewed 21 May 2015

Our stay at Laura's home couldn't have been more perfect for us. She is indeed a very accommodating Hostess, from the moment we arrived she made us feel welcome. The house is located on the #12 bus route from the train station in a quieter lovely area of Florence yet just a 15 minute walk downhill brings you to the Ponte Vecchio. We also spent evenings at the Piazza Michaelangelo which was walkable from the apt. There is also a great restaurant (a bit pricey) but so worth it on the corner. We stayed in the studio with a lovely balcony to sip morning coffee, kitchen was adequate though we were only there for breakfast. The photos are accurate. It was very relaxing to stay here after the crowds downtown, we always had a great night's sleep and as a very special memory, Laura made a beautiful birthday cake for my husband and left it on our front step. I would not hesitate to stay here again if we were to return to Florence.

“A perfect location for visiting Florence and the countryside”

Reviewed 27 Sep 2014

Located just outside town, this charming cottage has two apartments and we rented them both. Laura is the perfect hostess, charming and helpful. Having both apartments gave us lots of options. The upper unit has a lovely large dinging table which accommodated the four of us for evening meals after long days of sightseeing. We had a car to travel out to the countryside and chose to take a taxi into town when visiting Florence (about 10 €) but there is a bus also available. Laura introduced us to a fabulous restaurant nearby with lovely views when dining outside, our visit to Florence could not have been better. Thank you Laura.

“Relaxing, peaceful,, and a nice walk to the city”

Reviewed 7 Sep 2014

We had a wonderful stay. The walk to the city was an easy and lovely 20 monutes. The walk back, though 10 min longer and much of it uphill, was still lovely. Plus, the fort, whiich is on the way, has a bar with a great view.

“Fabulous apartment, beautiful location, very friendly host”

Reviewed 19 Jul 2014

We stayed here for a week in May. We loved the apartment, it was clean, spacious, with a little terrace where we were able to sit and have our meals (there is also a large dining table inside). It was very peaceful. The apartment is situated in a quiet location about a 15-20 minute walk from the centre of Florence. There are also regular buses within a very short walk. Lucia was very helpful, a great host. We found the hob for cooking confusing to use so didn't do as much self catering as we intended, but this was only a very small minus and we would have no hesitation in recommending the Perfect Florentine Retreat. We spent around 25 days travelling in Italy and this apartment and Florence and the surrounding area were one of the highlights of our trip. We would certainly stay here again, we loved it.

“Wonderful stay and excellent excellent hospitality”

Reviewed 29 Jun 2014

My wife and I along with our adult daughter stayed for 4 nights. The owner has two in suit apartments to rent. Our daughter stayed in the garden apartment while my wife and I took the studio bedroom apartment. The accommodations were wonderful. It is a beautiful location just outside the city. Laura was very hospitable, and she has a very nice family. If you are arriving by plane or train and are planning to only tour around Florence, you may want to consider taking a taxi to and from this accommodation rather than renting a car. It is a very short walk to the bus stop which allows easy access to the city. And, walking down the road to the city is very enjoyable as well. We purchased the Firenze card which provided us access to all the major sites and bus transportation. If we travel to Florence again, we will be sure to stay at The Perfect Florentine Retreat.

“It truly is a perfect Florentine retreat”

Reviewed 30 May 2014

Two of us recently stayed for 6 nights in the Garden Apartment. Everything was perfect for us. A great location, calm and tranquil away from the tourists but behind the Boboli Gardens and Pitti Palace. Only a 20 minute walk to all the sites in the centre of Florence with the bus stop only a minute away, The apartment is beautifully appointed and is like staying in a villa in the country. Laura is a gracious and a most helpful host and went out of her way for us. We will be recommending this to all our friends, and will definitely stay here the next time we come to Florence. There is also another apartment with a beautiful rooftop terrace which also looks fantastic. Grazie Laura.

“Perfect rooms with a view on Tuscany”

Reviewed 13 Sep 2013

Mrs Martelli's house is located in what some people call "The Beverley Hills of Florence". You can get there a real feel of Tuscany (cypresses, pine and olive-trees, gorgeous villas on the hills), yet it takes you 20 minutes on the bus to get to the touristy heart of the Florence. The landlady is delightful. She makes you feel at home in her house. Just have a look at the pictures: they are true to life.

“Lovely...”

Reviewed 23 Aug 2013

We spent 4 nights with our 3 year old and had a lovely stay despit the heat of August. Laura was very hospitable and welcoming. The apartment is located up a hill, so walking down in to Florence is very easy, down one long cobbled street all the way to the Ponte Vecchio. After a long hot day in Florence best get the bus back up the hill, its all very easy and relax in the garden and apartment.

Recensione 1-10 di 35

FAQ

Come posso trovare maggiori informazioni sulla struttura?

Puoi metterti in contatto con Laura (proprietario) per mezzo del modulo di contatti che trovi in questa pagina

Se hai già prenotato, accedi a Gestisci la tua prenotazione per inviare un messaggio al proprietario.

Cosa fare in caso di domande prima della prenotazione?

Invia a Laura (proprietario) un'e-mail tramite il modulo di contatto in questa pagina. In alternativa, se è presente un numero di telefono in questa pagina, puoi contattarlo.

Come posso contattare Laura (proprietario)?

Invia un'e-mail tramite il modulo di contatto in questa pagina. Oppure, se è presente un numero di telefono in questa pagina, puoi contattarlo.

Se hai già prenotato, accedi a Gestisci la tua prenotazione per visualizzare il recapito di Laura del proprietario o inviare un messaggio.

Qual è la differenza tra le opzioni "Prenota il tuo soggiorno" e "Contatta il proprietario/gestore"?

Utilizza il modulo Prenota il tuo soggiorno per pagare online provvisoriamente e inviare a Laura (proprietario) una richiesta di prenotazione. Scoprirai entro 24 ore se la tua richiesta è stata accettata: fino ad allora non verrà prelevato alcun importo dal tuo conto

In alternativa, invia a Laura (proprietario) una richiesta di informazioni tramite il modulo Contatta il proprietario/gestore se prima desideri ricevere un preventivo o maggiori informazioni.

Che cos'è una richiesta di prenotazione?

Quando effettui il pagamento online tramite il modulo Prenota il tuo soggiorno, viene inviata una richiesta di prenotazione a Laura (proprietario). Scoprirai entro 24 ore se la tua richiesta è stata accettata: fino ad allora non verrà prelevato alcun importo dal tuo conto.

Solo le prenotazioni con pagamenti effettuati tramite il nostro portale sono coperte dalla garanzia Protezione del pagamento.

Quali garanzie ci sono per la prenotazione?

Per prenotare questa casa vacanza è necessario effettuare il pagamento tramite il portale Holiday Lettings. Solo le prenotazioni con pagamenti effettuati tramite il nostro portale sono coperte dalla garanzia Protezione del pagamento. Questo significa la garanzia di ricevere un rimborso completo del soggiorno se l'accesso alla casa vacanza viene impedito o rifiutato al momento del check-in.

Ulteriori informazioni sulla prenotazione sicura.

Come si calcola il costo del soggiorno?

È sufficiente immettere le date della vacanza nel modulo Prenota il tuo soggiorno per calcolare il costo.
Fai clic su Prenota ora per visualizzare i dettagli dei costi.

Puoi anche richiedere un preventivo a Laura (proprietario) tramite il modulo di contatto. Il proprietario ti invierà il costo totale del soggiorno via email con un link per prenotare e pagare online.

Come faccio a sapere se la richiesta di prenotazione è stata accettata?

Riceverai un'e-mail entro 24 ore con la risposta. In alternativa, puoi controllare in Gestisci la tua prenotazione. Non è previsto alcun addebito fino all'accettazione della richiesta.

Come si invia il pagamento per il soggiorno?

Utilizza il modulo Prenota il tuo soggiorno per pagare in anticipo online. Puoi pagare con carta di credito/debito o conto PayPal. Laura (proprietario) risponderà alla tua richiesta entro 24 ore e non è previsto alcun addebito fino all'accettazione.

Se ti è stato inviato un preventivo, accettalo ed effettua il pagamento online tramite l'e-mail che ti abbiamo mandato. In alternativa, puoi eseguire la stessa procedura in Gestisci la tua prenotazione.

Solo le prenotazioni con pagamenti effettuati tramite il nostro portale sono coperte dalla garanzia Protezione del pagamento.

Perché non posso contattare Laura (proprietario) prima della prenotazione?

Puoi scambiare i contatti con il proprietario/gestore della struttura solo dopo la conferma della prenotazione e dopo il pagamento completo. Se i pagamenti e le comunicazioni avvengono solo attraverso la nostra piattaforma, possiamo garantire la Protezione del pagamento per la tua prenotazione.

Se hai domande prima di prenotare, puoi inviare un messaggio al proprietario/gestore della struttura attraverso il modulo di contatto disponibile nell'annuncio. Dopo aver prenotato, puoi discutere i dettagli della casa e organizzare il tuo viaggio accedendo a Gestione delle prenotazioni.

Come funzionano le cauzioni?

Nella maggior parte dei casi, non è necessario pagare subito il deposito cauzionale. Al contrario, salviamo i tuoi dettagli di pagamento in modo sicuro, e l’addebito avviene solo in caso di danni alla proprietà.

A volte, il deposito cauzionale viene incluso nel canone di locazione totale e pagato in anticipo. In quel caso, verrà restituito entro 10 giorni dal check-out, se il proprietario non segnala alcun danno. Se il reclamo del proprietario viene accettato, i costi saranno detratti dal deposito cauzionale e ti verrà restituita la differenza.

Come fare per visualizzare e gestire le mie prenotazioni?

Accedi a Gestisci la tua prenotazione per visualizzare i dettagli della prenotazione, pagare il saldo del soggiorno o cancellarlo, se necessario.

Come si paga il saldo per la vacanza?

Puoi pagare il saldo residuo per il tuo soggiorno in qualsiasi momento. Vai alla sezione Gestione delle prenotazioni e fai clic su Paga ora.

Il pagamento del saldo verrà automaticamente addebitato sullo stesso metodo di pagamento, 10 giorni prima della scadenza. Vai alla sezione Gestione delle prenotazioni per verificare la data dell'addebito.

Come si cancella una richiesta di prenotazione?

Contatta direttamente Laura (proprietario) a tale scopo. Invia un messaggio in Gestisci la tua prenotazione o tramite il modulo di contatto in questa pagina.

Come si cancella una prenotazione?

Per cancellare la prenotazione, accedi a Gestisci la tua prenotazione. Qui puoi visualizzare la politica di cancellazione per scoprire se hai diritto a un rimborso.

Come si modifica la prenotazione?

Puoi chiedere di cambiare le date o il numero di persone incluse nella prenotazione tramite la pagina Gestisci la tua prenotazione. Per cambiare le date, usa il pulsante Modifica prenotazione. Per cambiare il numero di ospiti, invia un messaggio al Laura (proprietario).

Se Laura (proprietario) accetta, riceverai un preventivo modificato con le variazioni apportate. Potrai quindi visualizzarlo, accettarlo o rifiutarlo dalla pagina Gestisci la tua prenotazione. Avrai a disposizione 48 ore di tempo per intervenire prima che il preventivo modificato scada.

Visualizza tutte le FAQ

Pianifica il viaggio perfetto con Holiday Lettings e TripAdvisor

Prenota in tutta sicurezza

Paga online e usufruisci della Protezione del pagamento

Leggi opinioni e recensioni reali

Feedback autentico degli ospiti in più di 100.000 recensioni

Sicuro, semplice e protetto

Quando paghi online con PayPal o carta di credito/debito

Tempi di risposta rapidi

Conferma del soggiorno in 24 ore

Guarda anche...

Provincia di Firenze

7,992 strutture

Provincia di Siena

4,611 strutture

Provincia di Arezzo

3,843 strutture

Provincia di Lucca

3,509 strutture

Firenze

2,685 strutture

Provincia di Pisa

2,472 strutture

Province of Grosseto

2,087 strutture

Province of Livorno

1,986 strutture

Province of Pistoia

856 strutture

Montaione

618 strutture

Greve in Chianti

487 strutture

Tavarnelle Val di Pesa

254 strutture

Certaldo

237 strutture

Montespertoli

231 strutture

Gambassi Terme

229 strutture

Barberino Val d'Elsa

192 strutture

Reggello

177 strutture

Pelago

165 strutture

Inizia una nuova ricerca

Questo annuncio è creato e gestito dall'inserzionista; Holiday Lettings si limita a pubblicare gli annunci in buona fede, poiché non è proprietario o gestore delle strutture né si impegna a ispezionarle. Consigliamo agli utenti di consultare i nostri termini d'uso.